Promisiune

Aşa vorbeşte Domnul care a făcut soarele să lumineze ziua, care a rânduit luna şi stelele să lumineze noaptea, care întărâtă marea şi face valurile ei să urle, El, al cărui nume este Domnul oştirilor: „Dacă vor înceta aceste legi dinaintea Mea, zice Domnul, şi neamul lui Israel va înceta pe vecie să mai fie un neam înaintea Mea!”

Aşa vorbeşte Domnul: „Dacă cerurile sus pot fi măsurate şi dacă temeliile pământului jos pot fi cercetate, atunci voi lepăda şi Eu pe tot neamul lui Israel, pentru tot ce a făcut, zice Domnul.” Ieremia 31:36-37

Evreii sunt cei care conduc lumea?


Am o rudă care vorbeşte încontinuu despre evrei, afirmând ca ei sunt cei care conduc lu­mea aceasta, în special bancherii. Ei sunt vino­vaţi ca nicăieri în lume lucrurile nu merg atât de bine. Aceste discuţii îmi creeaza o stare de dis­confort. I-am spus ca, în zilele de prigoană, anu­mite meserii le erau interzise evreilor. Cred că aţi scris la un moment dat despre acest subiect. Mă puteţi ajuta?

       Din punct de vedere istoric se poate dovedi pentru oricine este interesat cu adevărat cum s-a ajuns ca evreii să fie activi mai ales în domeniul comerţului și al finanţelor. Prin nenumărate acuzaţii false, excluderi și groaznice persecuţii care au început în secolul al IV-lea, evreilor le-a fost interzis să mai practice aproape orice meserie. Deoarece a deve­nit tot mai dificil pentru ei să cumpere proprietăţi, ei au fost nevoiţi să se sta­bilească în oraşe. Le-au mai rămas doar meseriile proscrise de «creştini», cum ar fi negoţul cu obiecte vechi, amanetul sau împrumuturile. Este de la sine înţeles ei s-au specializat în aceste meserii şi de cele mai multe ori le exercitau cu succes.
Comerţul şi finanţele au devenit între timp domeniile cheie ale economiei, astfel mulţi evrei au rămas activi în acest sens până în zilele noastre. Momentan evreii reprezintă doar o minoritate în economia globală și în lumea financiară, dar, raportat la populaţia statului lor, ei sunt bine reprezentaţi.
A-i defăima pe evrei prin acuzaţii pauşale, nefondate este un model de comportament pe care Europa îl cunoaş­te de peste 1600 de ani. Este aceeaşi idee oribilă a antiiudaismului și a anti­semitismului care spune că evreii sunt nenorocirea noastră și se fac vinovaţi de tot răul care ni se întâmplă.
Domnul Isus a vorbit profetic despre aceasta în Luca 21,17: «Veți fi urâți de toți ...» Nu este ceea ce experimentăm şi astăzi? În a doua parte a versetului găsim o afirmaţie pe care nu o putem ignora: «... din pricina Numelui Meu.» Acesta este punctul central în ura împotriva evreilor și a Israelului. De fapt vorbim despre o ură împotriva Dumnezeului lui Israel și a Unsului Său. Domnul a confir­mat acest lucru într-un mod pozitiv în Matei 25,40: «Ori de câte ori ați făcut aceste lucruri unuia din acești foarte neînsemnați frati al Mei, Mie mi le-ați făcut.» FREDY PETER
Articol preluat din  revista Strigătul de la miezul nopții  03.2013

No comments:

Post a Comment

Comentarii